DoorToDoor - דפוס והפצה   »   אודות ומאמרים

אודות ומאמרים

אודות דור-טו-דור

דור טו דור הינה חברה צעירה ודינאמית המספקת שירותים ומוצרים בתחומי הפקות דפוס, עיצוב גרפי וחלוקת פליירים, ונותנת מענה לכל סוגי המדיות תחת קורת גג אחת. דור טו דור מלווה  את כל אמצעי המדיה החל מעיצוב המוצר הפרסומי דרך הדפסתו ועד לחלוקתו במידת הצורך, בהפצה רוויה בתיבות הדואר, על גבי שמשות רכבים, על גבי הדלת ועוד.
אנו מלווים את לקוחותינו בפרויקטים גדולים וקטנים כאחד, ומציעים מגוון שירותים, מוצרים ופתרונות אשר באמצעותם ניתן להוביל לצמיחה והצלחה של כל עסק. שילוב של כל תחומי השירותים אותם אנו מציעים ללקוחותינו מהווה את היתרון הגדול של דור טו דור על פני המתחרים.
דור טו דור מושתתת על ערכים של מקצוענות, תכליתיות ויעילות. אנו עובדים ופועלים מתוך תודעת שירות גבוהה ועושים ככל שביכולתנו לספק כל צורך שמעלה הלקוח,
ומציבה את לקוחותיה במקום הראשון. כשלקוחותינו מרוצים, אנחנו מסופקים. זאת אולי הסיבה שעסקים ומשרדים רבים בוחרים בשירותינו פעם אחר פעם. נשמח לעמוד לשירותכם, ולראות כיצד נוכל להעניק מענה איכותי, מקיף ומשתלם לכל צורכי הדפוס וההפצה שלכם.
אנו מקפידים לעבוד עם התוכנות המתקדמות בשוק, חומרי גלם החדשים ביותר (מאגרי פונטים, תמונות, איורים, אובייקטים וכו'), מערכות מחשב מתקדמות ומכונות הדפוס המובילות בעולם, ומתחדשים בהתאם לטכנולוגיות החדשות על מנת להבטיח ללקוחותינו את פתרונות העיצוב, הדפוס והפיתוח המודרניים והטובים ביותר להשגת מטרותיהם השיווקיות.
———————————————————————————————————————————————————————————————

הוראות סגירת קבצים לדפוס

להלן תמצאו הוראות לסגירת קבצים באופן הנכון לצורך התאמה להדפסה באיכות מקסימאלית. מידע זה מיועד עבור מעצבים גרפיים חיצוניים ועבור לקוחות בעלי ידע בגרפיקה המעוניינים לעצב בעצמם את מוצרי הדפוס שלהם. חשוב מאוד לעבוד על פי הוראות אלו, שכן קבצים איכותיים שתספקו לבית הדפוס יבטיחו הדפסה באיכות גבוהה ושביעות רצון הלקוח מהמוצר הסופי. אנו ממליצים בחום לבצע עיצוב גרפי אך ורק אצל גרפיקאים מקצועיים, ולהפנות אותם לדף זה בטרם תחילת עבודת העיצוב. לנו בדפוס לי-פרינט צוות גרפיקאים מוכשרים ומקצועיים, כך שאם אינכם בטוחים לגבי עבודת העיצוב פנו אלינו ונשמח לתת לכם שירותי עיצוב גרפי. תחילה נפרט הוראות כלליות, ובהמשך ניתן דגש להוראות מדוייקות עבור כל סוג מוצר.

הוראות כלליות וחשובות ביותר:

1. מודל צבעים: כל קובץ גרפי המיועד להדפסה חייב להגיע במודל צבעי דפוס (CMYK) ולא בצבעי מסך (RGB). להבנה עמוקה יותר של ההבדל בין צבעי דפוס לצבעי מסך ואילו בעיות עלולות להווצר בעת שליחת קבצים שנבנו עם צבעי מסך . יש להגדיר את מודל הצבעים בתחילת העבודה מיד עם פתיחת המסמך. ניתן לבצע זאת בתוכנת הפוטושופ בתפריט העליון image> mode> CMYK color ובתוכנת האילוסטרייטור בתפריט העליון file> document color mode> CMYK color

2. בכל עבודות הדפוס המבוצעות בדפוס אופסט או בדפוס דיגיטלי (כרטיסי ביקור, פליירים, מגנטים, גלויות והזמנות, מעטפות, דפי לוגו, חוברות, פוסטרים, מדבקות, פולדרים) חשוב לשמור את הקבצים ברזולוציה גבוהה של 300 DPI (מס' הנקודות בכל אינץ' Dots Per Inch). ניתן להגדיר זאת בתוכנת הפוטושופ בתפריט עליון image size> image size בחירה זו תפתח חלון אפשרויות בו ניתן להגדיר את הרזולוציה של המסמך (300 pixels/inch).

3. קבצים המיועדים להדפסה בפורמט רחב (רולאפים, שמשוניות, הדפסה על בד דגל, פוסטרים בפורמט רחב, מדבקות פוליאסטר בפורמט רחב) ניתן לשמור ברזולוציה של 120 DPI.

4. מומלץ לשמור את הקבצים בפורמט PDF לשמירה מקסימאלית על איכותם.

הוראות סגירת קבצים בהתאם למוצרי הדפוס השונים:

▪ הוראות סגירת קבצים עבור כרטיסי ביקור:
יש ליצור את הקבצים בגודל של 9.2/5.2 ס"מ, כולל הבליד (אין צורך להגדיר בליד נוסף). בתוך הגודל הזה יש לשמור לפחות חצי ס"מ רווח מכל כיוון בין תחילת הטקסט לקצה המסמך. את הרקע יש להמשיך עד הקצה.

כ.ב.סגירה

▪ הוראות סגירת קבצים עבור פליירים, מגנטים, גלויות והזמנות, דפי לוגו, פוסטרים, מדבקות:
יש ליצור את הקבצים בגודל המדוייק המוגדר במחירון של המוצר שבחרת, ללא הגדרת בלידים נוספים. בתוך הגודל הזה יש לשמור לפחות חצי ס"מ רווח מכל כיוון בין תחילת הטקסט לקצב המסמך, את הרקע יש להמשיך עד הקצה.

מגנט סגירה

פלייר סגירה

▪ הוראות סגירת קבצים עבור פנקסי קבלות:
יש ליצור את הקובץ בגודל המדוייק המוגדר במחירון של הפנקסים שבחרת. את הגרפיקה יש לבצע בצבע שחור בלבד. יש לשמור מרווח של 7 מ"מ לפחות בין הגרפיקה לשוליים של המסמך, ובחלק העליון יש לשמור מרווח של 1.5 ס"מ ללא גרפיקה, זה המקום בו תעבור הפרפורציה (קו מקווקו המאפשר תלישה של הדף) וגם הסיכות המחברות את הפנקס.

▪ הוראות סגירת קבצים עבור מעטפות:
יש ליצור את הקובץ בגודל המדוייק המוגדר במחירון של המעטפות שבחרת. יש לשמור מרווח לבן ללא גרפיקה של 1 ס"מ בחלק העליון של המעטפה, ועוד רווח של 1.5 ס"מ בחלק התחתון של המעטפה. וזאת על פי דרישות דואר ישראל, עלן מנת להבטיח שהמעטפות שתדפיסו יהיו תקינות למשלוח מכתבים בדואר. מצד ימין ושמאל אין הגבלה וניתן להצמיד את הגרפיקה עד הקצה. ראה תמונה לדוגמא

▪ הוראות סגירת קבצים עבור רולאפים:
יש ליצור את הקובץ בגודל 85×200 ס"מ, ללא בליד, וברזולוציה של 600 DPI. שימו לב – 7 ס"מ בחלק התחתון עם רקע בלבד. יש להמנע מגלישת טקסטים ולוגואים, וגם לא להצמידם קרוב מדיי לקצה המסמך.

 רול אפ הדמיה

צבעי דפוס וצבעי מסך

במאמר זה ננסה להסביר את ההבדלים המהותיים בין צבעי דפוס לצבעי מסך, ולמה בעצם חשוב מאוד שעבודות גרפיקה המיועדות לדפוס יעוצבו במודל צבעים המתאים לדפוס ולא למסך. תחילה נגדיר את המושגים צבעי דפוס וצבעי מסך, ונבין את מהותם ואופן ההרכבה של תמונה צבעונית:

צבעי מסך – RGB: ראשי תיבות של Red אדום / Green ירוק / Blue כחול.
אלו שלושת הצבעים בהם עובד כל מסך שהוא, ובאמצעותם מורכבים מיליוני צבעים וגוונים נוספים, שנותנים לנו את החוויה של תמונה צבעונית במסך המחשב והטלויזיה. כפי שניתן לראות בתמונה למעלה, ערבוב של שלושת צבעים אלו נותן צבע לבן. כאשר מדובר בתמונה המשודרת על גבי מסך, יש תאורה אחורית שגורמת לבהירות ומאפשרת הצגה של צבעים בוהקים מאוד. לא משנה אם מדובר במסך הקרנה, פלזמה או LCD, בכולם יש תאורה פנימית שנוצרת בשיטות שונות. משל סיבה זו, המסכים אינם מראים צבע שחור אמיתי, אם נתעמק בצבע נראה כי מדובר באפור כהה מאוד, אך לא שחור עמוק כפי שניתן לקבל בצבע דפוס. התאורה האחורית של המסכים מאפשרת כאמור תמונה של צבעים בוהקים, עד כדי צבעים זוהרים מאוד. זוהי גם הסיבה שצבעים רבים שניתן לראות על גבי מסך לא ניתן לקבל בדפוס, ולא משנה באיזה סוג הדפסה מדובר. וזאת מהסיבה הפשוטה כי הנייר אינו מקבל את אותה התאורה שיש במסך, והצבעים שישנם בדפוס מוצגים כפי שהם, ללא תאורה אחורית.

צבעי דפוס – CMYK: ראשי תיבות של Cyan ציאן (סוג של תכלת) / Magenta מג'נטה (סוג של ורוד) / Yellow צהוב / Key מפתח – כינוי ללוח השחור.
דפי שניתן להבין, צבעי הדפוס מורכבים מארבעה צבעים. הצבע הרביעי השחור, המכונה מפתח, נדרש לצורך הדפסה בשחור מוחלט, מאחר וערבוב של שלושת הצבעים האחרים – ציאן, מג'נטה וצהוב אינם נותנים צבע שחור מוחלט אלא גוון חום כהה . ארבעת צבעי ההדפסה מאפשרים הדפסה צבעונית בקשת אינסופית של מגוון צבעים וגוונים שונים, וזה מתבצע על ידי הדפסה בשקיפויות שונות של ארבעת הצבעים ומיזוגם אחד בשני.

בשל ההבדלים המהותיים בהרכבת הצבעים בין צבעי מסך לצבעי דפוס, חשוב מאוד להקפיד לעצב ולסגור את קבצי הגרפיקה המיועדים להדפסה במודל הצבעים המתאים (CMYK). סגירה של קובץ בצבעי מסך (RGB) תגרום לשינוי מהותי בצבעוניות המתקבלת בתוצאה הסופית, ולמקור לאי שביעות רצון הלקוח, שציפה לקבל עבודה בצבעים שראה על גבי המסך, מבלי להבין כי הדבר אינו אפשרי. צבעי הדפוס לעולם לא יוכלו להראות בוהקים כמו צבעי מסך, ולכן חשוב להגדיר בתוכנת הגרפיקה את מודל הצבעים הנכון, כדי שהצבעים המוצגים יהיו בטווח הנכון שניתן להדפיס, וכך העבודה הסופית תהיה קרובה ככל הניתן לעבודה שרואים על גבי המסך בזמן העיצוב הגרפי. בטרם תתחילו בעבודת העיצוב הקפידו לבחור במודל הצבעים הנכון אחרת אם תשנו הגדרה זאת בסוף עבודת העיצוב, ייתכן מאוד כי תתחרטו על כל זמן העיצוב, כי פתאום הצבעים יראו שונים לגמרי ולא בהכרח מתאימים.

חשוב לדעת כי גם עבודה שבוצעה במודל הצבעים הנכון, נראית מעט שונה על גבי המסך, וזאת שוב מהסיבה כי המסך מציג את הצבעים הנכונים אומנם, אך עדיין עם תאורה אחורית. לכן על מנת לראות באופן הטוב ביותר את הצבעים הקרובים ביותר לצבעים שיצאו בבית הדפוס, כדאי לבצע הדפסת דוגמא שתזמינו מבית הדפוס או אפילו תבצעו בבית במדפסת צבעונית רגילה. אומנם לא מדובר על אותו סוג נייר ואותו סוג הדפסה, אך בטוח שתקבלו אינדיקציה טובה יותר לצבעים מודפסים מאשר יציג זאת המסך שלכם.

 
עיצוב אתר - craft7studio   |   פיתוח אתרים Linklab       כל הזכויות שמורות © 2015
Call Now Button
Open chat